Talotuntija mahdollistaa tietoon perustuvat päätökset taloyhtiöiden kunnossapidossa: JPV-Isännöinti Oy

kansikuva

JPV-Isännöinti Oy on asiakaslähtöinen isännöitsijätoimisto Järvenpäässä. Yrittäjä Jari Väyrynen, jolla on 15 vuoden kokemus alalta ja työhönsä intohimolla suhtautuva tekninen isännöitsijä Marika Korte, kertovat kokemuksistaan Talotuntijan käytöstä. Heidän mukaansa Talotuntija on tuonut merkittäviä parannuksia taloyhtiöiden kunnossapidon ja korjaushankkeiden hallintaan.

Hallituksen ymmärrys oman taloyhtiön kunnosta on edellytys tulevaisuuden suunnittelulle

Jari Väyrynen kuuli Talotuntijasta ensimmäistä kertaa Isännöintipäivillä. Talotuntijan selkeä käyttöliittymä ja mahdollisuus tehdä tietoon perustuvia päätöksiä herättivät heti kiinnostusta. JPV-Isännöinnin tavoitteensa on aina ollut tarjota parasta mahdollista palvelua asiakkailleen. Talotuntijan selkeä ja intuitiivinen käyttöliittymä sekä helposti ymmärrettävä näkymä taloyhtiön kunnosta erotti palvelun muista markkinoilla olevista vaihtoehdoista. "Talotuntija on kiistatta helpottanut taloyhtiöiden hallitusten jäsenten ymmärrystä oman taloyhtiön kunnosta ja odotettavissa olevista remonteista", kiteyttää Jari Väyrynen.

Korjausvelka kuriin hallitulla ennakoinnilla

Taloyhtiöiden pyrkimys välttää kustannuksia viimeiseen asti on usein johtanut siihen, että korjausvelka on kasvanut. Talotuntijan avulla JPV-Isännöinti on pystynyt tarjoamaan selkeät mittarit ja työkalut, joilla hallitukset voivat tehdä paremmin perusteltuja päätöksiä. “Se tuo ennakointia ja suunnitelmallisuutta taloyhtiöiden kunnossapitoon. Taloyhtiöiden hallitusten jäsenet ymmärtävät nyt entistä paremmin, mitä tulevaisuudessa on odotettavissa, ja voivat suunnitella tarvittavat toimenpiteet ajoissa”, kertoo tekninen isännöitsijä Marika Korte.

Talotuntija yhdistää PTS:n, tekniset käyttöiät, suunnitellut toimenpiteet sekä korjaushankkeet yhdeksi kokonaisuudeksi

Talotuntijan avulla JPV-Isännöinti on onnistunut yhdistämään pitkän aikavälin PTS-suunnitelmat ja korjaushankkeet yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Tämä on johtanut ennakoivampaan ja suunnitelmallisempaan lähestymistapaan taloyhtiöiden kunnossapidossa. “Isännöitsijämme ja hallitukset näkevät selvästi yhdestä paikasta kaiken tarvittavan, mitä tulevina vuosina pitää ottaa huomioon. Tämä helpottaa myös isännöitsijän työtä ja vähentää yllätyksiä”, summaa Jari Väyrynen.

sisältökuva

Sujuva käyttöönotto ja tehokas tuki

Talotuntijan käyttöönotto oli sujuva ja tukea oli helposti saatavilla. Tämä varmisti sen, että JPV-Isännöinti pystyi nopeasti hyödyntämään Talotuntijan tarjoamia etuja. “Kaikki isännöitsijämme käyttävät Talotuntijaa ja ohjelma otettiin meillä käyttöön heti kaikkiin taloyhtiöihin. Talotuntijan yhteyshenkilö piti huolta, että kaikki yhtiöt perustettiin ohjelmaan viipymättä. “Käyttöönottokoulutus, selkeät ohjeet ja intuitiivinen käyttöliittymä ovat helpottaneet käyttöönottoa. Lisäksi toimin meillä nimettynä pääkäyttäjänä, joka on ollut hyväksi todettu toimintamalli”, kertoo Marika Korte.

Käyttäjät mukana kehityksessä

Vaikka Talotuntija on jo nyt arvokas työkalu JPV-Isännöinnille, yritys näkee mahdollisuuksia entistäkin parempaan. Odotamme kovasti uusia tulevia ominaisuuksia esimerkiksi piirustusten ja kuvien lisäämistä projekteihin, mikä helpottaa kokonaiskuvan hahmottamista entisestään. Odotukset ovat korkealla myös muiden tulevien uusien ominaisuuksien, kuten hanketyökalun, kustannusarvioiden ja HTJ2-rajapinnan suhteen.

JPV-Isännöinti suosittelee Talotuntijaa lämpimästi kaikille isännöitsijätoimistoille, jotka haluavat viedä taloyhtiöidensä kunnossapidon seuraavalle tasolle. "Talotuntija on tuonut ennakointia ja suunnitelmallisuutta, ja se on kiistatta helpottanut taloyhtiöiden hallitusten jäsenten työtä ymmärtää kokonaiskuvaa", kiteyttää Jari Väyrynen. Olemme myös päässeet osallistumaan tuotekehitykseen ja tuomaan käyttäjän näkemystä mihin suuntaan ohjelmistoa tulisi kehittää.